Post 3: Heksens & Troldmandens hus

KLIK HER FOR
AT HØRE POST 3

I fulgte efter den rigtige heks!!

Bagerst i det fjerneste hjørne af den store kirkegård ligger et underligt faldefærdigt hus. Eller hus? Nok nærmere en hytte. Beklædt med brædder og edderkoppespind. Det ser nærmest ud som om spindene holder huset sammen.

Udefra er det gråt og støvet og indbyder ikke ligefrem til, at I skal gå ind.

I stopper foran døren og tager hinanden i hænderne. I ved jo, at I skal! Døren går knirkende op. “Kniiiiiiiiiirk.”

Der er mørkt derinde. Først efter lidt tid vænner jeres øjne sig til mørket, og I begynder at kunne se, hvad der er derinde. Indtil da har I kun kunnet bruge lugtesansen. Og I ønskede alle pludselig, at I var snot-forkølede. Føj! Sikke en stank. Da I begynder at kunne se, forstår I at stanken kommer fra en kæmpe heksekedel i hjørnet, der står og syder og bobler med grønt slim. Over alt er der flasker med slangeøjne, gift, små fingre, negle og orm.

I har aldrig set sådan et sted i virkeligheden. Allerhøjest på tegnefilm. Og dér er det ikke i nærheden af at være så uhyggeligt som det her!!

Lige da I tror, at I har set det værste, åbner en dør inde i huset sig. Langsomt. Knirkende. Og der. Der ser i dem. Husets midlertidige beboere. Heksen er stor. Hun har en vorte på næsen. Med hår i. Hun har langt sort pjusket hår og en kost mellem benene. Ved siden af hende på en beskidt, nærmest sort seng sidder hendes mand. Troldmanden. Han ligner én der er 387 år gammel. Har onde røde øjne og dybe furer i panden.

De to væsener nærmer sig. Langsomt. Døren bag jer er for længst smækket i, og der er ingen vej ud.

Heksen griber den ene af jer i armen og begynder at gå hen i mod gryden. I panik begynder I at råbe og skrige, men det stopper ikke heksen, der gnæggende slæber en af jer hen mod den frygtelige gryde. Pludselig ser I, at der står en gåde på grydens side. I må nærmere for at læse, hvad der står.

Hvilken type ”bær” udhuler man og skærer til uhyggelige ansigter til Halloween? Og ja – det er et bær, og ikke en grøntsag!! Det er det samme bær, som askepot fik forvandlet til en karet i eventyret!

Når I er enige om svaret, råber I det ud i rummet: “GRÆSKAAAAAR!”

RIGTIGT VENNER! I det samme, forsvinder heksen i en sky af støv. Men nu begynder troldmanden at røre på sig. Og han er kæmpe stor.

I flygter ud til væggene, men med en hurtig håndbevægelse har han snuppet to af jer. Han holder jer fast med den ene hånd, mens han fumler med noget kæmpe stort sandwichbrød. Hans mave rumler, da han smører smør på brødet. Han mumler noget der lyder som: ”Menneske-sandwich”, men I er ikke helt sikre.

På det beskidte lagen i soveværelset, kan I se noget tekst stå med hvidt i det møgbeskidte stof:

Hvad hedder det ”magiske symbol,” som I tidligere under skattejagten skulle danne med jeres kroppe? Dét symbol – som efter sigende har magiske egenskaber og beskytter mod onde ånder?

Da I er enige om svaret, nærmest brøler I det i kor: “PENTAGRAAAAAM.”

RIGTIGT UNGER! Og med et bump falder de to detektiver ud af troldmandens hånd, lander på gulvet, og selve troldmanden er forvandlet til støv, der suser ud af sprækkerne i huset, og hen mod graven.

I krammer hinanden. Det her var ved at gå helt galt. Og nu vil I ud. Bare ud fra dette væmmelige hus.

Men døren er låst. I river. I flår. Der er ingen chance. En sort kat kommer trippende. Den smyr sig om benet på en af jer, og heldigvis opdager I at den har et halsbånd. På halsbåndet er en lille medaljon, og på den medaljon står noget tekst:

Nævn mindst 5 dyr, som hekse kan have som ”kæledyr.” Dyr, der kan hjælpe hekse med at udøve deres heksekunster…

Da I er blevet enige om 5 “heksedyr,” springer døren op. Det er som om luften bliver suget ud af huset, og I bliver suget med. Og selvom I ”bare” kommer ud til den klamme kirkegård, så er det alligevel lidt som at komme i sauna, hvis man fryser, i forhold til det ulækre hus. Der var koldt og klamt… herude er der bare… klamt…

I tager kortet op og ved, at I må videre. Detektivbureau X er de eneste, der kan klare de sidste udfordringer denne hæslige nat. I har allerede fået mange genfærd, troldmænd, hekse og spøgelser til at forsvinde… men ikke nok…. Der er stadig en del tilbage…. Og hvor spooky det end er, skal I gå hen til Troldens hule.

Post 3 byder på 3 gåder, der skal løses i løbet af posten:

Hvilken type ”bær” udhuler man og skærer til uhyggelige ansigter til Halloween? Og ja – det er et bær, og ikke en grøntsag!! Det er det samme bær, som askepot fik forvandlet til en karet i eventyret!
Hvad hedder det ”magiske symbol,” som I tidligere under skattejagten skulle danne med jeres kroppe? Dét symbol – som efter sigende har magiske egenskaber og beskytter mod onde ånder?
Nævn mindst 5 dyr, som hekse kan have som ”kæledyr.” Dyr, der kan hjælpe hekse med at udøve deres heksekunster…